2014. január 26., vasárnap

Gyümölcsök a tengerből

Többnyire olyanokat főzök, amiket a Párom is szeret. Szerencsére nem finnyás, de van néhány dolog, amiket nem igazán szeret, mint például a tenger gyümölcseit. Mivel beígértem Neki egy kis tepsis krumplit (aminek nagy rajongója), így magamnak ezt készítettem:

Spenótos rizottó a tenger gyümölcseivel

Hozzávalók:
1 kis fej vöröshagyma
kevés olaj
30-40 dkg rizottó rizs
50 dkg fagyasztott tenger gyümölcsei
20 dkg fagyasztott leveles spenót
20 dkg gomba

bazsalikom
kapor
cayenne bors
citrombors
két gerezd fokhagyma
citrom
parmezán
1 dl fehérbor

Elkészítés:
A rizottót az itt leírt módon készítem, csak a fűszerezés tér el tőle valamelyest:
http://sziluaszakacs.blogspot.hu/2013/12/konnyed-izharmonia.html
Félidőben beletettem a spenótot. Van néhány áruház, ahol kis golyócskákban vannak lefagyasztva a spenótlevelek...ideális, mert könnyen adagolható, és valamelyest hajaz a frissre. Szóval beletettem a spenót golyócskákat és tovább adagoltam a levest. Sóztam, fűszereztem bazsalikommal, kaporral, cayenne borssal, citromborssal. Amikor 90%-os a rizs, akkor hozzáadom a tenger gyümölcseit és a gombát. A végén beleöntöm a fehérbort, és belereszelem a parmezánt. hagyom elforrni az alkoholt és még melegen tálalom.
Tálalásnál csepegtetek rá egy kis citromlét és reszelhetünk rá még egy kis parmezánt.
Nekem ez a rizottók rizottója, mert imádom a spenótot és a tenger gyümölcseit is :)...egyetlen aprócska szépséghibája volt, hogy nem kaptam olyan tenger gyümölcseit, amibe ne tettek volna surimit... azt a piros-fehér valamit a képen, ami igazából tengert sem látott, mert csak valami darálvány. De legközelebb biztosan tovább vadászok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése