2014. január 2., csütörtök

Évbúcsúztató 2.

Tehát akkor májpástétomos falatkák....ez úgy indult, hogy mindenképpen kézből evős ételt szerettem volna (imádom erre az angol "finger-food" kifejezést :)  ), mert szilveszterkor praktikus. Eredetileg kacsamájat szerettem volna venni, de - nem túlzok - Székesfehérvár 7 áruházában voltam (és nem sarki kisboltokról van szó természetesen), sehol nem kaptam, se a piacon...két általam ismert hentes pedig december 30-án délután zárva volt. Így miután elautóztam cca. 20 km-t városon belül, feladtam és vettem mezei csirkemájat. Nos, így indult ez az étek, de nagy sikere volt, úgyhogy megérte :) Ez egy jó nagy adag lett, nwm fért bele egy normál dunsztos üvegbe, természetesen fél adagot is lehet készíteni.

Csirkemáj pástétom

Hozzávalók:
1 kg csirkemáj
2 fej vöröshagyma
só, bors
majoranna
kevés mustár
0,5 dl Brandy/ konyak
olaj
5 dkg vaj

Elkészítés:
A csirkemájat megtisztítom a nem szimpatikus részektől, felvagdosom, és az olajon megpárolt hagymára felteszem sülni/párolni. Majorannával, borssal és mustárral ízesítem. Amikor teljesen kész, ráöntöm a brandy-t, kiforralom belőle. Beleteszem a vajat, megvárom míg elolvad majd elzárom. Átpakolom az egészet az aprítóba és teljesen krémesre pépesítem. Ezzel kentem meg a karikákra vágott bagetteket és tetejére lilahagyma lekvárt helyeztem...ahogy a képen is látható.


Lilahagyma lekvár

Nagyon-nagyon régóta ki akartam már próbálni, mert nagyon sokan dicsérik. Most jött el az ideje, hiszen a májakkal kiváló párosítás, de én bármilyen fűszeres sülthúshoz el tudnám képzelni.

Hozzávalók:
1 kg lilahagyma
kb. két ek. méz
kevés cukor
2 dl száraz vörösbor
0,5 dl balzsamecet
kakukkfű
olaj, vaj

Elkészítés
Olaj és vaj keverékén elkezdtem párolni a szálasra felvágott hagymákat. Amikor kicsit összeesett, ízesítettem a mézzel és cukorral (lehet csak mézzel vagy csak cukorral is készíteni, ízlés kérdése), kevés sóval, kakukkfűvel, 1 dl vörösborral és balzsamecettel. Teljesen puhára pároltam, és a vége felé a maradék bort is hozzáadtam.. Én kicsit botmixerrel is pépesítettem, de mindenképpen meg akartam tartani a darabosságát. Önmagában kicsit meghökkentő az íze, de a májpástétommal egészen egyszerűen páratlan :) Hajrá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése