2013. november 21., csütörtök

Ünnepi falatkák

Ezeket a falatkákat szintén a Vándor Gasztro-Party egyik állomására készítettem, a téma itt a rum volt. Nagyon szeretem a chutney-kat, lehet barack, mangó, szilva....akármilyen. A fűszeres sülteket kellemesen ellensúlyozza a gyümölcs íze, de mégis ad egy duplacsavart a csípős, keleti fűszeres felhang, én bolondulok az ilyenekért :) A Párom nincs oda a hús-gyümölcs párosításért, de ez Neki is ízlett...meg a többieknek is :)

Bacon-ös csirkemell korongok rumos szilva chutney-val


Hozzávalók a csirketekercshez:
1 kg csirkemellfilé
1 csomag bacon
1 tojás
5 dkg trappista sajt
só, bors
kevés olaj

Hozzávalók a chutney-hoz:
1 kg szilva
1 fej lilahagyma
2 dl rum
1-2 chili paprika (ki  milyen csípősen szereti)
gyömbér
kínai fűszerkeverék
1 tk. vörösborecet
olivaolaj
2 gerezd fokhagyma
kevés cukor


Elkészítés:
A csirkemelleket elfelezem, hogy lapos szeleteket kapjunk. Ha túl vastag, akkor kicsit kilopfolom. Enyhén sózom, borsozom. A lereszelt sajtot összekeverem a felkevert tojással. Leteszek két szelet bacon-t, ráteszek egy csirkmellet, megkenem a sajtos tojással, majd szorosan feltekerem, összetűzöm fogpiszkálóval. Egyesével mindet feltekerem ezzel a módszerrel, majd vékonyan kiolajozott tepsibe sorakoztatom őket, és beteszem sülni.
A chutney-hoz kevés olivaolajon megfonnyasztom az apróra vágott lilahagymát, ráöntöm a vörösborecetet, rászórom a cukrot, és beleteszem az apróra vágott fokhagymát. A finomra vágott chili paprikával, gyömbérrel, kínai fűszerkeverékkel ízesítem, kicsit összeforralom így együtt. Ezután beleteszem a kimagozott kockákra vágott szilvát, és kis lángon lefedve párolom, míg pépes nem lesz. Kicsit botmixerrel lehet még krémesíteni, de mindenképpen maradjon kicsit darabos. Az utolsó pár percben nyakon öntöm rummal, éppen csak kicsit forralom, hogy az íze még intenzív legyen.
A közben megsült csirketekercseket teljesen kihűtöm, majd korongokra vágom, ezekre a tekercs szeletekre pedig egy-egy halom chutney-t helyezek. 
Ízlés szerint díszítem, én narancs és kiwi csíkokkal tettem. Aki szereti a különleges ízeket, a csípős-édes párosítást, annál ez tuti befutó :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése