2013. november 20., szerda

Halra fel!

Mint már korábban említettem van nekünk a baráti társaságban egy Vándor Gasztro-Party rendezvényünk. Nos, ennek az első epizódján a HAL volt a téma, amire én hideg előétellel készültem. S merthogy nagyon szeretjük a konzerv tonhalat, így ez lett az alapanyag. Nem nagy flikk-flakk ez sem, csak jó ízlelőbimbó és fantázia kell hozzá :) Eléggé falták...egy morzsa sem maradt, hál' Istennek!

Tonhalkrémmel töltött óriás kagylótészta



Hozzávalók:
3 tonhal konzerv
1 nagy tejföl
4-5 gerezd fokhagyma

fehérbors
kicsi majonéz
1 citrom
mustár
3/4 zacskó óriás kagyló tészta
A tálaláshoz:
olivabogyó
paradicsom
jégsaláta
citromcikkek

Elkészítés:
Leöntöm a tonhalak levét. Lehet sós lében vagy olajban úszkálót venni, igazából bármelyik jó. Ha az olajos verziót szereztük be, egy kevés olaj maradhat az egyikben, az jó lesz a krémbe, de a vizeset mindeképpen jól öntsük le. Miután ezt megtettük, tegyük egy akkora edénybe a halakat, hogy könnyen lehessen keverni. Törjük össze alaposan villával, adjunk hozzá fokozatosan tejfölt. Nem biztos, hogy kell bele az egész, amikor kellemes krémes állagú lesz, akkor jó. Ha 12%-os tejfölt vettünk, akkor az hamar túl folyóssá teheti, azzal vigyázzunk. No, ha beállítottuk a megfelelő sűrűséget, akkor jöhetnek a fűszerek: só, bors, mustár, reszelt fokhagyma. Lehet, hogy felmerül a kérdés: miért reszelt? Az az igazság, hogy én nem szeretem húzni az időt az apróra szeléssel, a fokhagymanyomónak pedig esküdt ellensége vagyok. Állati haszontalannak tartom, mert egy csomó finom fokhagyma benne marad, amit semmi áron nem akar kipréselni magából a szerkezet, ráadásul utálatos dolog mosogatni is, a lyukacskákból egyesével kilöködni a maradékot...ááhhh, szóval én a kis lyukú sajtreszelő híve vagyok, mert pikk-pakk belereszelem és egy löttyintéssel elmosom az eszközt. Szóval visszatérve a lényegre némi kitérő után :)...Majonézt is írtam a hozzávalóknál, de abszolút elhagyható, ha valaki nem kedveli. Ezután belecsavarom egy negyed citrom levét. Ezért írtam az elején, hogy jól le kell önteni a vizet a halról és a hígabb tejföllel is óvatosan, mert ha még a citrom levét is beleteszem, könnyen túl folyós lehet.
Igazából ennyi az egész, mindezt érdemes egy nappal korábban elkészíteni, mielőtt betöltenénk a tésztába, mert az ízeknek össze kell érniük.
Ezután kifőzöm sós vízben a tésztát, én kb. 30 nagy kagylót készítettem. Figyelni kell a tésztára, érdemes egy-kétszer óvatosan fakanállal átkeverni őket, hogy ne tapadjanak le, ne szakadjanak szét. Nekem így is lett 3-4 selejt...de hát több is veszett Mohácsnál :) Ja, és a leglényegesebb, ami minden tészta főzésnél alapszabály, hogy NE FŐZZÜK TÚL! Gyerekkoromban nem voltam nagy tésztarajongó, de mióta tudom milyen a nem menzás, nem túl vizes, és löttyedt tészta, azóta imádom! :)
Ha kifőtt a tészta, nem kell leöblíteni, csak hagyjuk kihűlni. Mielőtt a vendégek megérkeznének, töltsük meg a tésztákat a tonhalkrémmel, tetejüket díszítsük ízlés szerint, én jégsalátán citrom cikkekkel, felkarikázott fekete olivabogyóval és paradicsommal tálaltam.
A krém pillanatok alatt megvan, a betöltögetés és a díszítés kicsit pepecselős, de megéri a hálás tekintetekért :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése