2013. november 27., szerda

Piskóta, de nagggyon kakaós ám :)

Kedves Olvasóim! Szívből remélem, hogy lehetek olyan optimista, hogy már többen vagytok :)
A héten vendégeink jöttek, és valami gyorsat, de finomat szerettem volna. Gondoltam, hajrá süssünk piskótát, de mit tegyünk rá? Aztán jött a remek ötlet: Drága Édesanyám házi meggylekvára...aztán rájöttem, hogy már nincs időm tekergetni, pihenni hagyni, így a piskótatekercs kilőve....így ez lett a végeredmény:

Meggylekváros nagyon kakaós piskóta mandulaforgáccsal


Hozzávalók:
4 tojás
50 g liszt
30 g holland kakaó
80 g porcukor
jó sok meggylekvár
mandulaforgács

Elkészítés:
A tojások sárgáját  habosra keverem a porcukor 2/3-ával, a fehérjét pedig  kemény habbá verem. Ehhez vegyítem a maradék porcukrot, azzal is még keverem kicsit. A sárgáját nagy mozdulatokkal elkeverem a fehérjehabbal, majd a kakaóporos lisztet is hozzá szórom. Amikor szép egynemű, akkor sütőpapírral bélelt csatos tortaformába öntöm, közepes lángon sütöm addig, míg a tűpróba alapján teljesen átsült. Miután kiveszem, letakarva hagyom kihűlni.
Egyébként a nagykönyv szerint az alap piskóta tészta 6 tojásból készül, 1 tojáshoz pedig 20 g porcukor és 20 g liszt kell. Mivel ez kakaós, így a szárazanyag arányokat elosztottam. 4 tojáshoz sima sárga piskótához 80 g liszt kellene, de én 50-30 g arányban tettem bele a lisztet és a kakóport.
Nos, miután kihűlt, jó vastagon megkenem meggylekvárral és megszórom a korábban száraz serpenyőben megpirított mandulaforgáccsal.
A kakaó-meggy párosítást nagyon szeretem, ennél már csak a túró-meggy fúzió finomabb :)

Ez megint az a kategória volt, ami olyan hozzávalókból áll, ami egy átlag háztartásban megtalálható, de ha meggylekvár nincs, akkor tuti van barack...ha mandulaforgács nincs, akkor némi dió vagy mogyoró akad, szóval a végeredmény már csak a fantázián múlik, és kb. 40 perc volt sülési idővel együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése