2016. május 20., péntek

Spenót- hal házasság

Ez úgy kezdődött, hogy szülőfalumban az egyik kedves nénitől kaptam egy nagy szatyor friss spenótot. Ugyan elég nagy tésztaimádó vagyok, de jelenleg olyan helyen dolgozom, ahol a fő profil a pizza-tészta-saláta triumvirátus, így aztán meglehetősen sok tésztát fogyasztok :) Ha nem lenne ez a tényező, biztosan spenótos tésztaként végezte volna ez a szép termés...


Majd tovább járattam kis gasztro-agyamat, és arra jutottam, hogy a spenót és a hal nagyon szeretik egymást. Sajna friss halat nem tudtam beszerezni, a fagyasztott halfilékkel meg nagyon nem vagyok kibékülve (állandóan atomjaira hullanak, ha serpenyőben megsütöm :(  ), így konzerv halra esett a választás, a többi meg menet közben szépen összeállt, és ez lett a végeredmény :)


Halfasírt fokhagymás spenóttal, kapros újburgonyával

Hozzávalók (2 személyre)
30-40 dkg konzerv hal (ez jelen esetben 180 g szardínia és 160 g tonhal volt)
kb. egy marék zsemlemorzsa
két tojás
só, bors
citrombors
kapor
6 gerezd fokhagyma
1 kisebb fej üvegesre párolt vöröshagyma
80 dkg újburgonya
olivaolaj
étolaj
spenót
szerecsendió

Elkészítés:
Feltettem főzni a megtisztított újburgonyát, kb. 80-90%-osra főztem, majd miután kicsit kihűlt, negyedekre vágtam. Eközben felaprítottam a fokhagymákat és a felét olajon kicsit megfuttattam, majd hozzáadtam a spenótot. Sóztam, szerecsendióval ízesítettem, és nagyjából 10-15 percig pároltam.
A fasírthoz, a halakat konyhai aprítóba tettem, és tulajdonképpen minden más hozzávalót is (tojások, zsemlemorzsa, só, bors, citrombors, kapor, a fokhagyma másik fele, és a dinsztelt hagyma). Alaposan összeaprítottam és kevertem. Olyan sűrűségű masszát kell kapjak, ami formázható, mint egy húspogácsa. Lehet, hogy egy tojás is elég, ez a tojás nagyságától függ, de ha kicsit több olaj került a masszába a halkonzervekből, előfordulhat, hogy kicsivel több zsemlemorzsát felvesz. Amikor elérte a megfelelő állagot, kis lapos pogácsákat formázok belőlük a kezemmel és bő olajban kisütöm, mint bármilyen más fasírtot. Amíg ezek sülnek, egy magasabb falú serpenyőben/ wokban olajon megpirítom a majdnem készre főtt burgonyákat, amit menet közben sóval, kaporral ízesítek.
Ha kész a spenót, a fasírt és a krumpli is, tálalom és nagyon jóízűen elfogyasztom :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése