2016. május 28., szombat

Édes kis semmiség

Elég ritkán sütök süteményeket, de most a rám szakadt szabad napomon olyan dolgokat szerettem volna csinálni, amik boldoggá tesznek. Nos, a sütés-főzés ilyen 😃 Annyira jó érzés, amikor valami ötlet befészkelődik a fejembe, majd amikor gyakorlatban is megvalósítom és jó lesz. Ez a következő sütivel is így lett szerencsére 😃

Gesztenyés-áfonyalekváros piskóta

Hozzávalók:
6 tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
25 dkg gesztenyemassza
1-1,5 dl tejszín
áfonya lekvár
kevés vaj

Elkészítés:
A piskótához szétválasztom a tojásokat. A sárgáját a cukorral habosra keverem, majd a fehérjét kemény habbá verem
A kettőt összekeverjük, de óvatosan, hogy a hab ne törjön össze. Majd hozzáadom a lisztet és laza mozdulatokkal azzal is elegyítem.
Vajazott, lisztezett tepsiben/ tortaformában/ kenyérsütő formában ( ki miben szeretné, én az utóbbit választottam) 15-20 perc alatt készre sütöm. Amíg sült, addig kikevertem a gesztenyemasszát a tejszínnel. Lehet cukrozni, de nekem elég édes volt a gesztenye.
Amikor megsült a piskóta, megvártam míg kihűlt, majd lapjában félbe vágtam. Az egyik felét megkentem áfonyalekvárral, a másikat pedig a gesztenyekrém egyharmadával, majd összetapasztottam őket. A maradék gesztenyével a tetejét és az oldalát is bekentem, majd csokireszelékkel díszítettem. Persze lehet bármi mással is, pl. tortadarával vagy pirított mandulával, ez ízlés kérdése.
Nem mondom, hogy túl szép lett, de tényleg nem vagyok otthon a sütik világában...viszont aki szereti a gesztenyét, annak ízleni fog. 😃








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése