2014. február 21., péntek

Nyári szabadtéri sütögetésre emlékezve

Nézegettem a régebbi étel fotóimat, és ahogy ezt megláttam....fffúúúú, még a napsütést is éreztem a vállamon, az ízét pedig a számban. Gondoltam meg is osztom Veletek, hadd vágyakozzatok Ti is a nyárra és a szabadban való sütögetésre :)

Mustáros tarja sült hagymával, tojásos-zöldséges rizzsel

Hozzávalók:
6 szelet sertéstarja
mustár
2-3 fej hagyma
olaj
2 tojás
mexikói zöldségkeverék
1 bögre rizs

Elkészítés:
A tarjaszeleteket előző este besóztamm, borsoztam és alaposan bedörzsöltem mustárral, meglocsoltam olajjal, majd zárható edényben pihentettem másnapig. Nyáron sokszor csináltuk úgy, hogy az ebéd egy részét a konyhában, másikat a teraszon készítettük el az úgynevezett HotPan sütőalkalmatosságban. Aki nem ismeri: ez egy olyan négyszet alakú teflonos edény, aminek van egy üveg teteje és elektromos árammal működik, egy tekerővel pedig állíthatom a hőfokot. Én bírom, jó kis szerkentyű :) Na, szóval...a rizst feltettem főni kétszeres vízben, amikor majdnem kész, hozzáadtam a zöldségkeveréket. Miután megfőtt mindegyik, leszűrtem. Egy serpenyőben kevés olajon megsütöttem a felvert, sózott tojást, ezt is hozzákevertem a zöldséges rizshez. Persze mindezt párhuzamosan készítettem a hússal... Ugyanis azokat kivettem a hűtőből és kevés olajon először magas lángon mindkét oldalán megpirítottam, majd visszavettem a hőfokon, lefedtem és puhára pároltam. Felcsíkoztam jóóóóó sok hagymát és azt is megsütöttem a husik mellett. Nos, ez lett belőle! Nekem a sült tarja annyira nyáridéző, hogy csuda :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése