2017. február 11., szombat

Zöldbabfőzelék kicsit másképp....

…vagy ahogy most szokás mondani: újragondolva :) Persze, nem terveztem semmi komoly újragondolást, csak önmagával akartam sűríteni, de menet közben a hűtőt nyitogatva megszállt az ihlet és elvittem egy kicsit más stílusba ezt a hagyományos ételt.

Bazsalikomos- paradicsomos zöldbabfőzelék

Hozzávalók:
fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
450 g zöldbab
fél doboz natúr joghurt,
1 tk paradicsompüré
petrezselyem
bazsalikom
olivaolaj
1 tk étkezési keményítő

Elkészítés:
Kevés olivaolajon üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a zöldbabot és együtt pároltam tovább őket. Felengedtem annyi vízzel, ami éppen ellepte, majd sóztam és belereszeltem a fokhagymát is. Fedő alatt alacsony lángon puhára (de még kicsit roppanósra) pároltam. Ezután beleöntöttem a fél doboz joghurtot, és a paradicsompürét. Kis bazsalikommal és petrezselyemmel ízesítem, majd botmixerrel kissé pürésítem. Mivel én egy kicsit így is hígnak éreztem, ezért étkezési keményítővel sűrítettem rajta, még kb. 5 percig hagytam a tűzön és kész is lett.
Kicsit mediterrán ízvilága lett a paradicsom-fokhagyma-bazsalikom triumvirátustól :) Nekem kifejezetten ízlett…egy kis grillezett csirkemell feldobta volna, de most anélkül fogyasztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése