2017. február 6., hétfő

Gyorsan egy egészséges és finom csirkét? :)

Juhtúróval töltött csirkemell zöldborsós bulgurral

Hozzávalók (2 főre):
2 csirkemell
10 dkg juhtúró
10 dkg bulgur
10 dkg borsó
fél fej hagyma
só, bors
citromlé

Elkészítés:
A csirkemellekre vágtam egy kis zsebet, úgy csináltam, mintha lapjában félbe akartam volna vágni, de csak kb.1/3-ig vágtam, utána pedig hegyes késsel ’kitágítottam’ a húst amolyan ’zsebbé’, amit aztán jól megtömtem juhtúróval, majd fogpiszkálóval összetűztem. Egy teflon serpenyőt felforrósítottam és egy csepp olajon mindkét oldalukat barnára pirítottam, majd visszavettem alatta a hőmérsékletet és fedő alatt pároltam még kb. negyed óráig. Öntöttem alájuk egy kis citromlevet és vizet (de egy kis fehérbor sem rontotta volna el, csak éppen nem volt otthon).
A köretet nagyjából úgy készítettem el, mint a rizi-bizit. Apróra vágtam a hagymát, olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a borsót és a bulgurt, együtt kicsit pirítottam őket, sóztam és kétszeres vízzel felöntöttem. Megvártam, míg kicsit elforr, aztán lefedve hagytam 20-25 percet megpárolódni. Gyorsan elkészül és igazán finomJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése