2014. november 20., csütörtök

Egyszerű, de nagyszerű

Drága Barátnőm nálam aludt és készítettem egy kis könnyű vacsit. Sokat nem akartam pepecselni, meg alakbarát fogást szerettem volna, így rögtön jött az örök befutó: a csirkemell...a többi meg már csak a "körbenézek a boltban és kitalálom mi legyen mellé" eredménye :)

Grillezett csirkemell joghurtos kukoricasalátával és rukkolával


Hozzávalók:
2 db csirkemell filé
1 konzerv kukorica
4 db kisebb sárgarépa
fél szál póréhagyma
1 fej vajretek
250 g natúr joghurt
só, bors
olivaolaj

Elkészítés:
Most biztosan azt mondjátok, hogy "ááá, nincs is egyszerűbb a grill csirkemellnél"...valóban nincs, ha az ember egyetlen szabályt betart: nem süti csontszárazra! Ehhez először is nem szabad klopfolni és túl vékonyra vágni a csirkemelleket. Én csupán hosszában félbevágom és két nagy szelet lesz belőle, majd sózom, borsozom és kicsit átkenem olivaolajjal. Egy jófajta grill serpenyőt szárazon felforrósítok és belehelyezem a csirkemelleket. Mindkét oldalát magas lángon (!) megpirítom, ez azért fontos, mert így gyorsan szép aranybarnára sül (kb. 3-4 perc/oldal) és a belseje finom puha, szaftos marad. Ez az a módszer, amivel minden 'csirkemell-kerülőt' meg lehet győzni, hogy el lehet készíteni úgy is, hogy ne száradjon ki :)
A salátát igazából előző este 10 perc alatt összeállítottam, csak azért nem ezzel kezdtem az irományt, mert a fontossági sorrend megkövetelte a csirke elsőségét :) Szóval a kukoricát lecsepegtettem, a répákat meghámozva a konyhai aprítóban pillanatok alatt darabosra szeltem. A retket kicsi kockákra, a pórét is finomra vágtam. Minden zöldséget beleöntöttem egy tálba, hozzáadtam a joghurtot, csipet sót, olivaolajat és lefedve hűtöttem másnapig. Tálaláskor a salátához és a csirkemellhez még rukkolát tettem...egyrészt hogy szép színes legyen, másrészt mert finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése