2014. november 23., vasárnap

Csirkemájas- brokkolis penne

Gondolkodtam egy darabig, hogy feltegyem-e ezt a receptet, mert annyira egyszerű, hogy szerintem ez nem is recept :) Viszont olyan gyönyörű zöld a brokkoli, hogy még a fotón is virít, így aztán muszáj megosztanom Veletek :)

Csirkemájas- brokkolis penne

Hozzávalók:
40 dkg penne
40 dkg megtisztított, felszelt csirkemáj
1 fej brokkoli
1-2 ek mustár ízlés szerint
1 nagy tejföl
1 közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma

olivaolaj
őrölt fekete bors

Elkészítés:
Egy fazékban felteszek forrni vizet a tésztának. Kis olivaolajon üvegesre párolom az apróra szelt hagymát, majd hozzáadom a májat, és az aprított fokhagymát. Borsozom, kicsit pirítom magas lángon, majd visszavéve a hőfokot fedő alatt puhára párolom a májat. Nagyon hamar kész van, figyeljünk rá, hogy ne legyen száraz, de ha kettévágjuk véres se maradjon. Akkor az igazi, ha finom krémes a máj belseje (egyébként pont azért nem rajongok a rántott májért, mert szegény annyira kiszárad, hogy az ember majd' megfullad tőle....ez csak egy kis kitérő volt :)  ). Amikor a máj majdnem kész, ráöntöm a tejfölt, a mustárt, kicsit együtt rotysogtatom és a végén sózom.
Külön párolóedényben feltettem a rózsáira szedett brokkolit, éppen annyi ideig, hogy még roppanós maradjon. Amikor a máj már a mustáros tejfölben úszkált, hozzáadtam a megpárolt brokkolit.
A megfőtt tésztát összekevertem a májas raguval és reszelt sajttal tálaltam.

Ennek a receptnek az alapja a mustáros tejföl és a máj, ezen kívül bármilyen zöldséggel ki lehet egészíteni. Pl.: kukoricával, répával, borsóval, gombával...ízlés kérdése.
Egyébként azért is kedvelem, mert ez volt az az étel, amiből rájött a Kedves Párom, hogy szereti a májat. Ugyanis jónéhány évvel ezelőtt készítettem hasonlót, mire tájékoztatott, hogy Ő nem szereti a csirkemájat. Mondtam, sebaj...majd megeszem :) Aztán, mivel kiváncsi és szeret enni...no meg engem is szeret :), így megkóstolta, majd közölte, hogy "azt hiszem megszerettem a csirkemájat" :)
Nektek is jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése