2014. november 17., hétfő

1.szülinapra egy hagyományos fogás

Bbbpppppppppprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..................(dobpergés).......................a blogom egy éves lett :)
Ahogy észrevettem, a mai "blog-társadalom" meg szokott emlékezni az ilyen jeles eseményekről :)
Ezúton köszönöm Nektek, hogy olvastok, lájkoltok, visszajeleztek. Puszi-puszi-puszi :)



 Gondolkoztam, hogy mi lenne méltó bejegyzés ehhez, aztán arra jutottam, hogy egy hagyományos étket osztok meg Veletek. Ez egy végtelenül egyszerű fogás...már-már annyira puritán szegénykém, hogy egy szülinapra szinte már degradáló...LENNE, de ez egy családi örökség. Apai nagymamám szokott ilyet készíteni réges-régen, én talán náluk nem is ettem. Anyu sem főzött ilyet, de egyszer csak Apukám unszolására elkészítette, nekem pedig az első pillanattól kezdve nagy szerelem. Nos, ezért esett erre a választásom:

Káposztás nokedli

Hozzávalók:
2 tojás
kb. 20 dkg liszt
kb. 1 dl víz
25 dkg savanyított káposzta
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk. őrölt piros paprika
egy csipet bors
egy csipet őrölt kömény

olaj

Elkészítés:
A tojásból, lisztből, vízből, sóból nokedli tésztát keverek, forró vízbe szaggatom a szokásos módon.
Készítek egy pörkölt alapot, vagyis az olajon megpárolom a felaprított hagymát, hozzáadom a lereszelt fokhagymát, lehúzom a tűzről, rászórom a piros paprikát. Kis vizet adtam hozzá, sóztam, borsoztam, őrölt köménnyel fűszereztem, hozzáadtam a felvagdosott savanyított káposztát. Ez utóbbit ízlés szerint egyszer-kétszer át lehet mosni előtte, én nem tettem, mert savanyúan szeretem. Fedő alatt 10 perc alatt megpároltam. A kész nokedlit hozzákevertem, és kész is :) Tejföllel tálaltam.
Gyors, egyszerű, vegetáriánusok is fogyaszthatják, olcsó és szerintem nagyon finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése