2017. augusztus 5., szombat

Még mindig cukkini

Ahogy az előző bejegyzésben említettem, kaptam egy rakat cukkinit. Én ennek nagyon örülök,mert odavagyok érte minden formában,de a Kedvesem ennyire nem fanatikus rajongója...hogy finoman fogalmazzak 😁 Viszont én szeretem a kihívásokat, így kitalátam egy olyan formáját a cukkini elkészítésének, hogy a Férfiember is jóízűen elfogyassza 😉 ...hát ez lett belőle:


Csirkemájas rakott cukkini


Hozzávalók:
egy közepes cukkini
40-50 dkg csirkemáj
Egy kisebb bögre rizs
egy nagy tejföl
2-3 ek.mustár
3 gerezd fokhagyma
só, bors
majoranna
egy közepes fej vöröshagyma
olaj

Elkészítés:
A rizst a szokásos módon megpárolom. Amíg az pihenget és magától elkészül, addig üvegesre párolom a hagymát és ráteszem az apróra vágott màjat. Borssal, majorannával és két evőkanál mustárral fűszerezem, ráreszelek két gerezd fokhagymát és fedő alatt majdnem készre párolom. A végén megsózom. A cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszelem, a tejfölt mustárral összekeverem, sóval, borssal és a maradék fokhagymával ízesítem. Amikor mindennel megvagyok, kivajazott tepsibe egymásra rétegezem: alulra megy a rizs, egy kis mustáros tejföllel meglocsolom,


majd rá a máj és a tetejére a cukkini.
A maradék tejfölt szépen elegyengetem rajta, majd befedem reszelt sajttal. Alufóliáva betakarva sütöm kb.15 percig, majd leszedem és további negyed óra alatt szép aranybarnára pirítom a tetejét.


Nem bonyolult, kicsit különleges és finom.
....na jó, elég sok csetresz marad utána mosogatni 😁

1 megjegyzés: