2016. január 28., csütörtök

Keleti csoda


Be kell valljam, nem vagyok nagy rajongója az indiai konyhának és a curry-nek, de a ma elkészített étek igencsak kedvemre való volt. Anikó barátnőmtől kaptam egy szép kis dobozt még korábban, ami tele volt különlegesebbnél különlegesebb fűszerkeverékekkel, s ezek között volt a BOMBAY elnevezésű is. Direkt feltettem ide a képét, hogy be tudjátok szerezni, ha felkeltette az érdeklődéseteket.
Hát akkor lássuk miről is van szó...én így neveztem el:

Bombay-i kókusztejes csirke



Hozzávalók:
8 db kicsontozott felső csirkecomb
1 konzerv kókusztej
fél zacskó Bombay fűszerkeverék
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
olivaolaj


Elkészítés:
A filézett csirkecombokat felkockáztam, rászeltem a fokhagymákat, meglocsoltam olivaolajjal és néhány órára hagytam a hűtőben pácolódni. Igazából csirkemellből is készíthettem volna, de úgy éreztem, hogy a kevésbé száraz hússal jobb lesz az összhatás.
Pácolás után egy wokban olajon üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a húst. Fehéredésig pirítottam, majd kevés vizet aláöntve pároltam tovább. Még az elején sóztam és rászórtam a fűszerkeverék kb. 1/4-ét, majd teljes puhulásig pároltam. Eztán hozzáadtam a kókusztejet és a fűszerkeverékből még nagyjából annyit, mint az elején....de ez igazából ízlés dolga. Összeforraltam és hagytam kicsit besűrűsödni, majd párolt rizzsel tálaltam.

Igazából nem bonyolult elkészíteni, csak két különlegesebb hozzávalót igényel. Nekem alapvetően tényleg nem nagy barátom a curry, de meg kell mondjam, hogy ennek a  - számomra - markáns fűszerkeveréknek a 'vadságát' kiválóan ellensúlyozta a kókusztej lágy, édes íze. Nekem így lett tökéletesen harmónikus a végeredmény :) Remélem Nektek is ízleni fog ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése