2014. október 16., csütörtök

Úgy tűnik, mintha resztelt máj lenne...

...de valóban csak úgy tűnik :) Említettem már ebben a bejegyzésemben, hogy csaptunk egy jó kis spanyol estét még augusztusban, ahol jópár dolgot felsorakoztattam. Mivel kedveljük a májat, így ez is nagyon szimpatikus lett az említett könyvből, hát el is készült.

Pikáns máj majadóval

Hozzávalók:
1 kg sertésmáj
2-3 ek liszt
olaj a sütéshez
só, bors
8 gerezd fokhagyma
5 ágacska oregánó (én szárítottat használtam)
125 ml vörösborecet
125 ml olivaolaj
1 ek rózsapaprika (sima őrölt piros paprikát tettem bele)


Elkészítés:
A sertésmájat megtisztítottam, felcsíkoztam és egy kis lisztben alaposan megforgattam. Felhevített olajban minden oldalát hirtelen átsütöttem, sóztam és borsoztam.
A majadóhoz a fokhagymákat megtisztítottam és beletettem a konyhai aprítóba (lehet simán mozsárban is készíteni), rászórtam az oregánót, hozzáöntöttem az olajat és az ecetet is, ment rá a piros paprika, só, bors és alaposan összeaprítottam. Azt írja az eredeti recept, hogy ha túl sűrű, lehet vízzel higítani, én öntöttem is hozzá. Ezt a fűszeres mártás-szerű majadót ráöntöttem a májra, majd lefedve egy éjszakán át hagytam összeérni a hűtőben. Másnap közepes lángon 15-20 perc alatt összeforraltam.
Hát, szó ami szó...meglepő az íze, főleg a vörösborecet miatt, de a rengeteg fokhagyma annyira felizgatja az ízlelőbimbókat, hogy nem lehet abbahagyni :)Mi friss kenyérrel tunkoltuk lelkesen :)

Hogy teljes legyen a spanyol hangulat (és becsempésszem a blogba zeneőrületemet is), kaptok egy kis autentikus muzsikát is mellé:  Y Viva Espana   :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése