2014. október 13., hétfő

Márványsajt-szerelem

Igen, nagyon szeretem a márványsajtot....meg persze egy csomó más sajtot is, de ez egyszerűen annyira finom ízt ad az olyan semleges alapanyagoknak, mint például a csirkemell, hogy elképesztő :) Általában óvatosan bánok két karakteres íz házasításával, de a márványsajt- rukkola páros maga a csoda!

Márványsajtos csirkemell ház gnocchival, rukkolával


Hozzávalók a gnocchihoz:
50 dkg kg krumpli
20 dkg liszt
1 tojás


Hozzávalók a csirkéhez:
50 dkg csirkemell
4 dl tejszín
10 dkg márványsajt
só, bors
rukkola

Elkészítés:
A gnocchi-t nem részletezném, leírás található itt, annyi különbséggel készítettem, hogy nincs benne spenót, és felesben készült fehér, valamint teljes kiőrlésű lisztből.
A csirkemelleket nagyobb darabokra szeltem, sóztam és forró serpenyőben gyorsan aranybarnára pirongattam. ezután kiemeltem őket, majd ugyanabba a serpenyőbe öntöttem a tejszínt, belemorzsoltam a márványsajtot, kis só és bor ment rá. Amikor szépen elolvadt a sajt és kellemesen besürítette a tejszínt, visszapakoltam a húsokat és kicsit összeforraltam még. Gnocchival és rukkolával tálaltam.
Nálunk egyébként vannak nézetkülönbségek Kedves Párommal a csirkemell sütést illetően. Ő azt szereti, ha barnára van pirítva, viszont egy apróra vágott csirkemellel vétek ezt az aljasságot elkövetni, mert annyira kiszárad, hogy teljességgel élvezhetetlen. Ezért inkább nagyobb darabokra szelem, mert így kivitelezhető, hogy a külső aranybarna réteg finoman ropogjon, mégse legyen csontszáraz a belseje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése