2014. június 4., szerda

Dolce vita :)

Nos, nem vagyok egy sütő bajnok, inkább a főzés az én asztalom...igazából még nagyon nem rontottam el süteményt sem, csak a főzésnél érzésből dolgozom, a sütéshez kell a recept meg a mérleg. Persze lehet, hogy 4-5 év múlva már ehhez sem kell elővennem :) Készítettem már egyszer rácsos pitét, az szilvás volt és finom, de ez totálisan überelte azt. Azt hiszem a titok abban rejlett, hogy nem margarinnal, hanem vajjal dolgoztam és gyorsan hidegen összeállítottam a tésztáját. Ezt minden szakirodalom, receptújság, blog és kontár-szakács is leírja, hogy a linzer tésztát hideg hozzávalókból gyorsan kell összegyúrni, mert akkor lesz finom, puha és omlós....hát, az durván az volt :) És akkor jöjjön a recept:

Barackos rácsos pite

Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
víz (tojás sárgája helyett)
1 nagy konzerv barack
1 vaníliás pudingpor

Elkészítés:
A lisztben elmorzsoltam a hideg vajat, hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot és annyi vizet, amivel jól gyúrhatóvá vált. Az eredeti receptben egy tojássárgáját írt, de mivel nálam az éppen egy sem volt és már nyakig benne voltam a sütésben, így nem mentem le a boltba, hanem vízzel oldottam meg. Kicsit ugyan tartottam tőle, hogy "jajjj, mi lesz, ha eltérek a recepttől", de nagyon omlós lett. Szóval miután gyorsan összedolgoztam a tésztát, fóliába helyezve 1 órára a hűtőbe tettem. Közben a barackot felkockáztam, beleetettem egy kis lábasba, ráöntöttem a levének 3/4 részét és felmelegítettem.. A maradék levet kikevertem a pudingporral, majd hozzáadtam a felmelegített barackhoz. Nekem kicsit sűrű volt, így egy kis vízzel higítottam. Hagytam ezt is hűlni. Amikor letelt az egy óra, kivettem a tésztát és ketté vettem (2/3 - 1/3 arányba). A nagyobbik részt vékonyra nyújtottam, és kivajazott tortaformába helyeztem úgy, hogy a széle a forma falára simult, villával megszúrtam több helyen. Betettem kb. 10 percre alacsony lángon sülni...több helyen azt írták érdemes súly ráhelyezni, hogy ne púposodjon fel, de én ezt elhagytam, csak tényleg ne menjen legmagasabb hőfokon a sütő. Közben a maradék tésztát is kinyújtottam és hosszú csíkokra vágtam. Amikor a tészta teteje kicsit keményebb lett, kivettem és beleöntöttem a pudingos barackot. A tésztacsíkokkal lefedtem és kb. 35-40 percet együtt sütöttem.
Nagyon finom és ilyen módszerrel szinte bármilyen idény gyümölccsel el lehet készíteni ezt.

A képen látszik, hogy az enyémnek kicsit fakó a teteje, ez lett az egyetlen szépséghibája, de sajnos ezzel nem tudtam mit kezdeni, mert a sütő alulról nagyon, felülről nagyon gyatrán süt...de normál esetben a csíkok gyönyörű aranybarnára sülnek. Kihűlve megszórtam porcukorral és felszeltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése