2014. március 19., szerda

Spenót-szerelem

Az utóbbi hetekben kicsit eltűntem...no, persze nem azért, mert nem forgott a fakanál a konyhámban, hanem leginkább idő és ihlet hiányában kicsit pihentettem a megosztásokat. De természetesen mindent lefotóztam és előbb-utóbb fel is kerülnek majd ide. Most viszont a hallgatást egy óriási kedvencemmel töröm meg...igazából bármikor képes lennék fogyasztani, reggelire, ebédre, vacsorára :) Egyszerűen ha létezik szerelem ember és étel között, akkor ez az...ugyan lehet, hogy csak egyoldalú ez a rajongás, mert hát nem hiszem, hogy a spenótos tészta tudna engem szeretni :) :) :)
Nem is fogok nagy receptet írni hozzá, mert - kis túlzással-  leginkább csak spenót és tészta kell hozzá :) Mindig valami aprósággal még kiegészítem, most ez lett a végeredmény:

Spenótos tagliatelle gombával, fetával

Hozzávalók:
30 dkg tagliatelle
25-30 dkg spenót
2-3 gerezd fokhagyma
15 dkg csiperke gomba
3 dl tejszín

szerecsendió
kevés vaj
5 dkg feta sajt

Elkészítés:
Megfőzöm a tésztát (természetesen nem menzás módon, szétmálósan puhára :) ), közben kevés vajon megpárolom a csíkokra vágott spenótot....bár én most fagyasztottat használtam, mert hirtelen felindulásból készítettem, és ez volt itthon. Egyébként a fagyasztottból is van az a fajta, ami levelekben kicsi golyókká formázva van lefagyasztva, az a legtutibb! Szóval megfonnyasztom, ráreszelem a fokhagymát és megsózom. Miután összeesett, ráteszem a nagyobb darabokra vágott gombát majd felöntöm a tejszínnel. 2-3 perc alatt összefőzöm, a végén pedig beletördelem a fetát és frissen reszelek bele szerecsendiót, végül az egészet összekeverem a tésztával.
Tulajdonképpen bárhogy lehet variálni, van amikor parmezánt teszek bele, készítettem már csirkés verziót is, utóbbit inkább a férfiember kedvére :)

Annyit még a spenóthoz fűződő vonzalmamról, hogy nagyon sokáig (kb. 6-8 évvel ezelőttig) utáltam. Ez valószínűleg sokáig elhúzódó óvodás berögzöttség lehetett, majd egyszer Drága Helga barátnőm által készített spenót levest ettem, ami isteni finom volt, onnantól kezdve az egyik kedvencem lett! :) Ezúton is köszönöm neki az élményt ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése