2014. április 16., szerda

Babfasirt

Egy kis ötlet Nagypéntekre...vagy a mindennapokra is akár.

Babfasirt

Hozzávalók:
2 konzerv vörös bab
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 zsemle
2 tojás
annyi zsemlemorzsa, amennyit felvesz
só, bors
őrölt kömény

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát megdinsztelem, a babot leszűröm, majd összetöröm villával. Nem kell teljesen pépesre, olyan finoman darabos maradhat. Egy nagyobb tálba teszem a babot, majd hozzáteszem az üvegesre párolt hagymát. A zsemlét vízbe áztatom, kinyomkodom és ezt is hozzáadom. Beleütök két tojást, sózom, borsozom, őrölt köménnyel és reszelt fohagymával fűszerezem. Jó alaposan összekeverem és lassanként annyi zsemlemorzsát öntök hozzá, amennyit felvesz. Egyébként 'kiskoromban' imádtam ezeket az "amennyit felvesz" és "olyan gondulom-formán" kifejezéseket....halvány fogalmam nem volt mennyit kéne felvennie és hogy én hogyan "gondulom :) No, de most már én is előszeretettel használom ezeket :)
Visszakanyarodva...jól összedolgozom, gombócokat formázok belőle, megforgatom zsemlemorzsában, kicsit kilapítom és olajozott tepsibe sorakoztatom őket. Magas hőfokon ropogósra sütöm.

Én ez alkalommal borsófőzelék mellé készítettem, de puha kenyérrel, friss zöldségekkel is kiváló!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése